Opnieuw slechte weersvooruitzichten

10 september 2023 - Lillehammer, Noorwegen

We worden op de Gamle wakker in een heel kleine wereld. Vannacht ging het af en toe flink te keer met regen en wind en nu hangt de hele vallei vol met bewolking. De vraag is dan altijd of het echt regent of dat het de wolken zelf zijn.

We hebben besloten om weer richting de zon te gaan en dat is in dit geval richting Lillehammer. Liever zouden we naar Loen terug gaan, maar daar verwachten ze 30 cm regen...

Betekent een deel dezelfde route, dus weer langs Lom. En omdat het weer zondag is, zal alles gesloten zijn, behalve de supermarkt. Maar nee, de bakker is open en er staat een megarij. Wat blijkt, dat is elke week begin van de middag, busladingen vol, kennelijk waren we vorige week vroeger.

Na uiteraard koffie en heerlijke kaneelknutts en een lekker brood door naar Otta en dan buigen we rechts af richting Lillehammer. Grappig dat het dorp nog steeds leunt op de Olympische spelen, terwijl die 29 jaar geleden hebben plaatsgevonden.

Het weer is prachtig, daar was het allemaal om begonnen, betekent alleen wel op een camping staan. Wel mooi, aan het water, maar mega groot, als in vele douches en toiletten, maar gelukkig vrij weinig bezoekers.

We lopen het dorp in, blijkt er een foodtruckfestival te zijn, gezellig. En alle terrassen zijn open. Mooi weer + terras = te duur bier bestellen, heerlijk.

Terug naar de camping raken we aan de praat met de buurvrouw. Ook Nederlands toevallig, die een paar weken door Noorwegen aan het toeren is met haar hondje. Ze heeft een oude camperbus gekocht en daar wat last mee, hij kapt er af en toe mee, is niet helemaal waterdicht. Koppeling is vervangen, maar die was niet stuk en verkeerd vervangen, dus wel stuk, maar dat is niet het probleem waarom de bus ermee kapt soms. Dus ze zit er even doorheen. We kennen het gevoel, aangezien wij zelf ook een oude en wat minder betrouwbare camperbus hadden, die ons ook in de steek liet. Bijvoorbeeld in Zeist voor de spoorwegovergang.. Is echt niet fijn.

Dus eigenlijk zoekt ze een beetje troost, dat hebben wij, in de vorm van een koud biertje :).

Time to go to bed. Morgen begint met regen, dus helaas weer niet in tentje.