Geiranger en verder

9 september 2023

Niet gedacht hier nog te zullen komen, vanwege de weersvoorspellingen, maar vandaag op naar Geiranger.

Vanuit Molde via de tunnel op naar Sølsnes en daar met de ferry naar Åfarnes. Verbluffend hoe goed het uitgebreide ferry systeem hier werkt. Aan boord maar weer een bak te dure ferry koffie, heerlijk. Dan om het Romsdalsfjorden naar Andalsnes voor een korte break. Leuk plaatsje met een nog leukere bakker. Bij Sylte de volgende ferry naar Eidsdal en dan wacht de Trollstigen, een prachtige weg met vele haarspeldbochten naar de top.

Door het mooie weer de meest fantastische uitzichten, dat is nog eens geluk hebben. Ook de afdaling naar Geiranger geeft prachtige plaatjes.

Beetje jammer dat niet iedereen even best weet om te gaan met de smalle weg, het drukke verkeer en de vele haarspelden, want we zagen het allebei aankomen, een sukkel reed teveel in het midden en heeft ons Ventje verwond. Schade aan de spiegel, valt mee, maar wel bokke irritant, want je kan niet even stoppen om schadeformulier in te vullen. Valt allemaal te fixen, maar is toch gedoe waar je niet op zit te wachten en ja, de eerste kras of schade is toch wel het ergste.

Maar niet het humeur laten verpesten nu, want de omgeving is ongelooflijk mooi met een heerlijk zonnetje, 22 graden. We besluiten door te rijden naar Djupevatn en daarna de Gamle Strynefjellsvegen op te rijden. Een Gravenweg door een buitenaards mooi landschap, gletsjermeren, bijzondere vegetatie en daar een plek voor de nacht te vinden.

Schitterende plek gevonden en meteen de hengel maar er geprobeerd met een nieuwe blinker, gekocht in Andalsnes.

Daarmee werp ik zowat een halve spoel draad het meer in. Resultaat blinker weg en daarna flinke partij draad ophalen en geen vis.

Helaas steekt de wind op, dus daar gaat het plan van buiten zitten bij een vuurtje. Nog een stuk lopen voordat de zon achter de bergen verdwijnt en, terwijl het guurder en donkerder wordt, maar een netflixje.

Een flink stuk verder zien we nog een paar wildkampeerders, rustig avondje zonder bereik.