4 januari 2024 - The Blue Mountains

3 april 2024 - Sydney, Australië

Een bekende attractie die veel mensen gaan bekijken en aangezien we een auto hebben.. We gaan slechts met z'n zessen, niet iedereen heeft zin. We ontbijten pas bij aankomst en gaan dan de omgeving verkennen, met tenslotte een wandeltocht naar de waterval. in de verte komt er onweer aan, en, toevallig, gisteren is er iemand zwaar gewond geraakt toen de bliksem hier insloeg op de reling.. We besluiten om te keren en het begint genadeloos te regenen. Terug bij het startpunt gaan we een koffietent in, om op te warmen, en het water stroomt in grote hoeveelheden inmiddels door de straten naar beneden. Daarmee zijn meteen ook de hoge stoepranden verklaard...

Terug in Sydney is het weer minder slecht, maar niet briljant, en hebben we nog de planking opdracht voor Your Workout. Wij samen gaan, met Wuif, in onze Your Workout shirtjes naar het Opera Huis en maken daar verschillende planking foto's in de miezerregen. Je raadt het al, na al dit sportwerk is het tijd voor een biertje en ergens in George Street komen we al snel een soort sport pub tegen. Niet heel groot, dus we zitten aan tafel met een kerel die kennelijk aan het gokken is op de paardenraces die op de schermen te zien zijn. Kennelijk wint hij niet, want hij verfrommeld het briefje, staat op en loopt weg. Toch eens kijken wat er op het biefje staat: toch een inzet van 250 dollar. Het lijkt erop dat hij, bij het weglopen, een drankje bij de bar heeft besteld, want hij is weer terug. Met nieuwe biefjes. Blijkt dat hij enkel naar de overkant van de straat liep, om geld te pinnen. Dit ritueel herhaalde zich een paar keer. De drankjes water, denk ik, wodka jus, dat ruik je niet. En uiteindelijk jaagt hij er, op basis van de briefjes die er liggen, in ieder geval ruim 1200 dollar doorheen. Aangezien zijn humeur niet beter wordt, is hij niet aan de winnende hand.

Omdat het gisteren zo'n succes was, vanavond weer eten bij de El Loco, het is inmiddels droom, de binnentuin nog niet helemaal, maar met taco's, nachos, diverse biertjes + cocktails en een potje shithead is het al snel weer gezellig. We eindigen nog met wat biertjes en een Van der Donkje op ons bakonnetje, met het weer prachtige uitzicht op de stad!