6 januari 2024 - Bye bye Sydney

3 april 2024 - Sydney, Australië

Aan alles komt een eind, zeggen ze dan. Helaas is het waar. De familie vertrekt eerder dan wij, omdat zij via Singapore - Dubai terug moeten. Op de heenweg al niet echt een lekker schema, laat staan terug. De spullen worden ingepakt, wat eten voor op het vliegveld en dan komt de taxi voor gereden. Het is apart dat wij tweeën nu juist achterblijven en de dochter uit Sydney nu ook met hen vertrekt. Wat een mooi avontuur hebben we samen beleefd, maar dit is toch echt ff minder leuk.

Wij gaan ook onze spullen inpakken, want we moeten ook uitchecken, dus alle spullen in de auto, die nog altijd keurig in de garage staat. Het is mooi weer en we slenteren door Darling Harbour om bij een schattig klein koffietentje een bakkie te halen. Bij de pieren aan Walsh Bay vinden we een leuk tentje om te ontbijten. Wordt oppassen vandaag, want ondanks 3 weken zon en smeren toch in 10 minuten de beentjes beetje verbrand. Nog een mooie dag om wat geocaches te scoren. Dat je toch ook aan Australië gewend raakt, met alle spannende beesten, blijkt maar weer als bij de zoektocht naar een cache een Huntsman spider wegschiet.

De middag bestaat uit door de stad slenteren, platenzaak uitkammen en eindelijk een plaat vinden, uit 2000, die de eigenaar notabene op de platenbeurs in Den Bosch heeft ingekocht...En nog een laatste bezoekje aan Spice Alley. En, oh ja, nu we er toch zijn, nog iets verder door lopen naar KOI Desserts (van Masterchef Australië). Natuurlijk veel te dure taartjes, maar goed.. En dan, is het moment daar, we halen de auto op en maken de laatste rit naar het vliegveld, terug op de plek waar het avontuur drie weken geleden begon. Het was geweldig en nu maar hopen dat we terug weer 3 of 4 stoelen hebben en een beetje kunnen pitten.

Bye bye

Jouw reactie