5 januari 2024 - Jervis Bay

3 april 2024 - Sydney, Australië

De familie gaat een dagje museum doen, dus wij gaan met z'n tweeën op pad, richting het zuiden, naar Jervis Bay. De route langs de kust is veel mooier dan naar het noorden. Nu zie je wel hele stukken van de kust, soms vanaf behoorlijke hoogte. Ook nu is het nog geen 200 kilometer, maar door veel stoplichten en veel verkeer en vooral weinig snelweg toch een lange rit.

Jervis Bay is prachtig, er zijn geen haaiennetten, dus op bepaalde plekken mensen aan het zwemmen, waar we dan ook bij aansluiten om te gaan snorkelen. Ook hier is het water echt wel koud, dat is op het Great Barrier Reef toch echt wel anders. Feitelijk zijn we in Huskisson, omdat Jervis Bay nog verder is. Leuk en bruisend dorpje. Heel erg druk met toeristen of juist locals? We gaan lunchen bij Wildginger Huskisson. We moeten even wachten tot ze open zijn, maar dat is echt de moeite waard, wat een mooie en lekkere gerechten!

We komen einde middag terug in ons appartement, waar het plan is: sushi en zonsondergang aan de overkant. Maar eerst gaan we een ijsje eten in een goede ijstent (goed is die!). Dan missen we de boot en besluiten we langs het water naar Barangaroo Reserve te lopen. Het is prachtig weer, dus we gaan daar genieten van een drankje dat we stiekem bij ons hebben en, jaja, eindelijk kan dan het wereldkampioenschap kegelen plaatsvinden. Al die tijd loop ik al met 2 Cubaanse sigaren. En tot nu toe was het nergens mogelijk die op te steken. Het idee was McKinsey Lake op Fraser Island, want daar had Wuif het kampioenschap jaren terug gedaan. Maar daar was het te druk met toeristen (waar niet tegenwoordig). Door een kleine windvlaag verlies ik nipt, met een formidabele askegel van vele centimeters, die er dus af waait.

Dan is het idee om de avond lichtshow op het Opera House te gaan bekijken. We zijn net op tijd, maar de lichtshow blijkt vanavond aan de andere kant te zijn...Oftewel, terug naar appartement en dan alsnog sushi regelen, inmiddels is het al bijna 22 uur. En we sluiten deze avond gedenkwaardig af op ons balkonnetje met nog een paar laatste biertjes. Wat prachtig om dit met elkaar te beleven, maar wat verdrietig dat het ook voorbij is..

Jouw reactie