Woensdag 20 december - Smoky Cape > Byron Bay

9 januari 2024 - Byron Bay, Australië

We worden vroeg in de ochtend gewekt door het oorverdovende geluid van allerlei vogels. Ik weet ook zeker dat er vannacht 1, of meerdere, kangoeroes hebben rondgescharreld rond de tenten, want niet alleen de bladeren ritselden, ook de sprongen van Skippy waren goed te horen toen die ervandoor ging. De vogels brachten een nogal breed palet aan geluiden die je uit je slaap halen. Van een hard en schor gekrijs of geschreeuw van wat een klein kind lijkt, tot prachtig gezang. Maar wat allemaal hetzelfde was: vooral zeer hard. dus: vroeg op en koffie zetten. Skippy staat geïnteresseerd naar ons te kijken en wanneer we kamp opbreken, komt hij steeds dichterbij. Hoe jaag je een kangoeroe eigenlijk weg, zonder dat hij met je wil gaan boksen?

We gaan op weg naar Byron Bay. Na een paar uur rijden maken we een stop in de City of Coffs Harbour om aan het strand te lunchen en een plonsje te nemen. De eerste van vele? We rijden door naar Byron Bay en checken in op de gereserveerde camping. Toch altijd even een beetje wennen wanneer het een compleet met slagbomen en pincodes op het sanitairgebouw camping is. Het is vreselijk warm, dus we zoeken een plekje onder de spaarzame bomen om de tenten op te zetten. We besluiten om nog even het stadje in te gaan, ergens een drankje te doen en over het strand te lopen. Er heerst een zeer ontspannen sfeer, iedereen is lekker z'n ding aan het doen op het strand. Terug op de camping een hap eten in elkaar gezet en weer vroeg het (warme) mandje in, want, de schreeuwvogeltjes zijn  er morgenvroeg weer op tijd bij!