Sad but true

14 september 2023 - Bergen, Noorwegen

Aan alles komt een eind, ja dat is zo, maar is niet altijd even makkelijk..

Het is een koude nacht, dus we zijn erg blij met Rudolph. Het onvermijdelijke van de laatste dag. Het is niet anders. Koffie en thee zetten, de boel opruimen en richting Bergen.

Voordeel dat we al iets de weg kennen, dus, je raadt het al, op zoek naar een bakker. Uiteraard gevonden, maar er komt ook een vage dude binnen. De vraag is op hij Giles de la T. Heeft of een beetje een vage gast is die loopt te kloten. Uiteindelijk taait hij af.

Dan nog snel een paar supermarkten af, maar nee, de bewuste biertjes zijn niet te vinden...

Op naar de boot, waar we, door onze hoogte, samen met een oude Duitse brandweerauto, een speciale plek krijgen op dek 5. Onze luxe hut bevindt zich op dek 10. Lijkt 5 persoons te kunnen zijn, maar het tweepersoonsbed zal later kleiner blijken dan dat in Ventje. Terwijl Ventje al een klein bed heeft met 140 breed. En dan wetende dat onze daktent hetzelfde is, maar veel langer, 230...

Anyways, das Boot, anders dan HNL, dat Fjordline, maar ook sundeck, diverse bars, winkels etc.

Rustig de tijd, vooral ook omdat we diner hebben gereserveerd, dus geen buffet.

Uiteindelijk maar gaan slapen, de zee aan de westkust van Noorwegen is iets ruwer dan die van Nederland kans Denemarken. Dus het kleine bed, je raadt het al, moeizaam nachtje... morgen achter het stuur.