3 januari 2024 - Bondi Beach

3 april 2024 - Sydney, Australië

Dit wordt dan de stranddag op het hippe Bondi, van de kennelijk gelijknamige serie... Goed insmeren, want de zon brandt als een gek. Een klein deel van het strand is gemarkeerd met vlaggen en daarbinnen mag je de zee in. Geweldige golven en ook geweldig koud water. Ondanks de zon koel je in een half uur tot op het bot af. De mannen en Mirjam taaien af met de auto, boodschap doen en naar 'huis'. De 4 dames gaan shoppen. 'Thuis' gekomen gaan we te voet naar Spice Alley om ons daar te laven aan het goede des levens: food & beer. Via allerlei leuke straten slenteren we terug naar het appartement, einde middag, om onderweg nog even een iced Mango als dessert te pakken.

We besluiten om aan de overkant van de straat bij het appartement wat te gaan drinken en ook eten bij El Loco at Slip Inn. Enorm leuke tent, met binnentuin. Daar vermaken we ons wel. De kinderen zijn het op enig moment zat en Isabel wil ons meenemen naar een zogenaamde hidden bar: The Barber Shop. Grappig, want we waren er al vaak langsgelopen en hebben niet gezien dat het een nep kapper is, met achterin een schuifdeur naar een secret bar/ Je kan deze barbershop ook via de achterdeur verlaten en dan kom je uit in een wat schimmige steeg, waar, naast het vuilnis, ook een 2e hidden bar zit: The Baxter INN. Daar staat een forse portier voor een onbestemde deur. En als je binnen wordt gelaten, daal je een paar anonieme trappen af om in een prachtige, donkere en sfeervolle bar te komen. Met een geweldige drankenmuur. Ook hier natuurlijk een cocktail gedaan en daarna, toch maar, terug naar het appartement.

Jouw reactie